Kontorelev i Vesthimmerlands Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Drømmer du om at tage en alsidig og spændende kontoruddannelse i en politisk styret organisation? Kan du lide at lære og udvikle dig, og går du ikke af vejen for en udfordring? Vil du være en del af en arbejdsplads med et godt elevfællesskab og gode karrieremuligheder? Så er du måske en af vores nye kontorelever.

Vi søger pr. 1. september 2024 to elever til en grundig og lærerig kontoruddannelse med speciale i offentlig administration. Uddannelsen tager to år og veksler mellem praktik og 16 ugers skoleophold på HEG i Aars og Hobro. Som elev får du praktisk erfaring med blandt andet borgerkontakt, sagsbehandling, intern og ekstern kommunikation, økonomi, løn og forskellige kommunale it-systemer. Uddannelsen giver desuden mulighed for en videre karriere inden for offentlig administration, fx socialrådgiver eller socialformidler.

Hvad kommer du til at arbejde med?

Som elev i offentlig administration får du indsigt i mange forskellige typer af administrative arbejdsopgaver og arbejdskulturer. I løbet af din praktik vil du komme til at arbejde i fire forskellige afdelinger, hvor opgaverne spænder vidt. Nogle yder service for vores borgere, mens andre yder service indadtil, fx til kommunens ledere eller øvrige ansatte. Du vil i hver afdeling få tilknyttet en praktikvejleder, der støtter dig gennem hele dit forløb. En kontoruddannelse hos os giver dig en bred indsigt i, hvad administrative arbejdsopgaver i en kommune indebærer, og hvilke videreuddannelsesmuligheder der er inden for faget, herunder kommunomuddannelsen. Som elev i Vesthimmerlands Kommune tilbydes du to kommunomvalgfag under din uddannelse.

Du vil blandt andet komme til at arbejde med:

  • Rådgivning og servicering af vores borgere eller andre ansatte i kommunen
  • Budget- og regnskabsopgaver
  • Løn og personaleadministration
  • Sagsbehandling, fx i forhold til gældende lovgivning indenfor beskæftigelsesområdet
  • Tværfagligt samarbejde på tværs af hele organisationen
Hvad kan vi som arbejdsplads tilbyde?
  • Et velkoordineret praktikforløb med mulighed for medindflydelse og engagerede vejledere
  • Introduktionskurser og et bredt kendskab til kommunen som en politisk styret organisation
  • En uddannelse, hvor du kommer til at arbejde i fire forskellige afdelinger på tværs af kommunen
  • En arbejdsdag med spændende og varierende arbejdsopgaver
  • En velfungerende elevklub for kontorelever, der sætter fokus på det sociale fællesskab
  • Positive og hjælpsomme kolleger
  • Mulighed for at benytte de forskellige tilbud i Sundhedsordningen
  • Gratis kaffe/the og frugtordning
  • Løn under hele uddannelsen
Hvad forventer vi af dig?

Som person forestiller vi os, at du er smilende, har gåpåmod, viser engagement og er nysgerrig på opgaverne. Vi forventer, at du har lyst til at lære, er omstillingsparat, samarbejdsorienteret, selvstændig og ansvarsbevidst.

Vi lægger særligt vægt på, at:

  • Du kan lide at arbejde med forskellige digitale platforme og softwareløsninger
  • Du er serviceminded, da du ofte skal i kontakt med borgere eller andre ansatte i kommunen
  • Du kan skrive, læse og tale korrekt dansk, da både skriftlighed og mundtlighed er en forudsætning for, at du kan løse dine arbejdsopgaver.
  • Du ser en fordel i, at du kommer rundt i forskellige afdelinger på tværs af kommunen
Hvilke adgangskrav er der?

For at komme i betragtning til stillingen som elev skal du have bestået en af følgende uddannelser:

  • EUX (1.-dels-bevis) eller HHX-bevis
  • HG2-bevis, som giver adgang til kontoruddannelse med speciale i offentlig administration
  • HTX-, STX- eller HF-bevis, suppleret med 5 ugers grundforløb på handelsskolen

Alle ansøgere på 25 år eller derover skal medsende en uddannelsesplan, som rekvireres hos den lokale handelsskole. Er du i tvivl, om du opfylder kravene, kan du kontakte handelsskolen og høre nærmere.

For at komme i betragtning til en samtale, skal du skrive en målrettet ansøgning, hvor du beskriver, hvad du mener, at du kan bidrage særligt med i forhold til dine faglige og personlige kompetencer.

Løn- og ansættelsesvilkår

Arbejdstiden er 37 timer om ugen.

Løn og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst for Administration og IT-personale.

Yderligere oplysninger

Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV samt relevante eksamenspapirer.

Ansøgningsfrist er den 29. februar 2024. Vi holder ansættelsessamtaler den 11. marts 2024 på Rådhuset i Aars.

Arbejdssted

Rådhuset i Aars og administrationsbygningerne i Farsø, Løgstør og Aalestrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vesthimmerlands Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Løn og Personale, Vestre Boulevard, 9600 Aars

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5986350

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet