Fleksjobkonsulent til Jobcenter Vesthimmerland med mulighed for kombinationsstilling inden for beskæftigelsesindsatsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Fleksjob-og integrationsteamet i Jobcenter Vesthimmerland søger fleksjobkonsulent, gerne med erfaring som socialrådgiver eller socialformidler

Vi søger en kollega som på sigt bliver til en kombineret stilling som fleksjobkonsulent og beskæftigelsesmedarbejder til indsatsen for målgruppen af fleksjobvisiterede borgere.
Det vi sige, at du på sigt får en funktion, hvor din arbejdstid fordeles mellem at være fleksjobkonsulent og beskæftigelsesmedarbejder.

Vi er optagede af at styrke indsatsen overfor vores fleksjobvisiterede – både de ledige der modtager ledighedsydelse og de ansatte i fleksjob herunder at fastholde borgere ansat i fleksjob.
Stillingen er på 37 timer ugentligt med ansættelse hurtigst muligt, dog senest den 01.01.2025.
Det er et krav, at du har kørekort samt gerne har uddannelse som socialrådgiver/ socialformidler.

Har du lyst til at arbejde såvel med sagsbehandling for målgruppen af ledige fleksjobvisiterede samt etablere fleksjob og foretage opfølgning på de ansatte i fleksjob?
Kan du derudover bidrage til at sikre den faglige kvalitet i opgaveløsningen, så hører vi meget gerne fra dig.

Jobcenter Vesthimmerland er en del af Børne-og Arbejdsmarkedsforvaltningen og arbejdspladsen består af forskellige fagligheder, kompetencer og arbejdsområder.
I teamet er der pt. ansat 25 medarbejdere.
Vi arbejder med følgende målgrupper:

  • Ressourceforløb
  • Ledige visiteret til fleksjob samt fleksjobansatte
  • Integrationsborgere (integrationsperioden og udenfor integrationsperioden)
  • Førtidspensionister ansat i løntilskudsjob

Derudover er kommunens rehabiliteringsteam, pensionsnævnet og kommunens interne mentorkorps organiseret i teamet.

Vesthimmerlands Kommune arbejder med CUBB (Center for Udvikling af Borgerinddragende Beskæftigelsesindsatser). Målet er, at styrke indsatsen overfor de mest udsatte borgere og udvikle en beskæftigelsesindsats, som kan opnå forbedrede resultater for målgruppen. Et centralt punkt er derfor at udvikle nye modeller for, hvordan borgerens perspektiv kan inkluderes på måder, der forbedrer kvaliteten af samarbejdet mellem borger og professionelle i jobcentrene.

Dine arbejdsopgaver som fleksjobkonsulent og på sigt også beskæftigelses-medarbejder vil være:

  • Fleksjobkonsulent for ledige der modtager ledighedsydelse samt fleksjobansatte
  • På sigt myndighedsopgaver for de ledige med lovpligtige jobsamtaler og opfølgning
  • Indhente det relevante til brug i sagsbehandlingen herunder forberedelse til forelæggelse for rehabiliteringsteamet
  • Fleksjobkonsulent opgaver med etablering af virksomhedspraktik, etablering af fleksjob, bevilling af hjælpemidler, fastholdelsessamtaler, evt. hyppig og tæt opfølgning på de ansatte i fleksjob mv.
  • Samarbejde med relevante samarbejdspartnere
  • Yde råd og vejledning
  • Bidrage til at mål og resultater opnås
  • Understøtte et tydeligt jobfokus via samtaler og virksomhedsrettede indsatser
  • Understøtte motivation, progression og udvikling af arbejdsevnen
  • Administrative opgaver relateret til stillingen, relevant registrering i systemer mv. med brug af fagsystemerne Fasit, SBSYS, Vitas mv..

Vi tilbyder:

  • Et velfungerende team med en spændende hverdag med ansvar og indflydelse
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor vi både værdsætter resultater og høj faglighed, men samtidig sætter pris på humor og en uformel omgangstone
  • Flekstid og løn efter gældende overenskomst/principperne i Ny Løn
  • Et job, hvor der er mulighed for at arbejde målrettet og selvstændigt
  • Fast stilling på 37 timer pr. uge.
  • Faglig sparring

Vi lægger vægt på, at du:

  • Er uddannet socialrådgiver/socialformidler eller erfaring inden for området.
  • Har erfaring indenfor beskæftigelsesområdet og kendskab til beskæftigelseslovgivningen
  • Har lyst til og flair for de medfølgende administrative opgaver
  • Har social forståelse, empati og kendskab til arbejdsmarkedet
  • Er god til at planlægge, udføre og følge op
  • Arbejder struktureret, målrettet og med høj faglighed
  • Er en tydelig formidler i skrift og tale, har gode samarbejdsevner og har gennemslagskraft
  • Gerne kendskab til relevante IT-systemer
  • Kan håndtere en til tider hektisk hverdag, hvor tingene går stærkt
  • Som person har et positivt livssyn, er uhøjtidelig og sætter pris på humor.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne i NY LØN efter forhandling med den faglige organisation.
Vesthimmerlands Kommune har siden 1/1 2024 indført forsøg med mulighed for 4 dages arbejdsuge. Dermed er der blandt andet lukket for borgerhenvendelser om fredagen.

Stillingen kan kun søges online via Vesthimmerlands Kommunes hjemmeside.

Hvis du har spørgsmål om stillingen kan du kontakte faglig koordinator, Karin Uldbjerg på tlf.nr. 99667540 eller afdelingsleder Laila Jensen på 99667534. Ansøgningsfristen er den 04.11.2024 og ansættelsessamtaler forventes afholdt 14.11.2024.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vesthimmerlands Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Administration, Vestre Boulevard, 9600 Aars

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6122833

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet