Bliv faglig koordinator i Borgerservice og driv udvikling af digitaliserede processer

dato

Motiveres du af at drive udviklingsinitiativer, imens du som den spillende træner er en del af vores daglige drift og garant for løsninger af høj faglig kvalitet?

Kan du sikre effektive og værdiskabende arbejdsgange, som udnytter de teknologiske muligheder, altid overholder gældende lovgivning og giver vores borgere den bedste service?

Så er det måske dig, vi leder efter.

Om os
I Borgerservice er vi borgernes indgang til den offentlige sektor og Vesthimmerlands kommune. Vi er ved at skabe fremtidens Borgerservice, som både indeholder effektive og digitaliserede administrative processer og samtidig sikrer, at alle borgere kan få den hjælp, der passer til deres situation og behov.

Vi har en bred opgaveportefølje som bl.a. indeholder:

  • Kommunens hovedomstilling
  • Kommunens pladsanvisning
  • Understøttelse af kommunens borgerne i at leve og navigere i det digitale velfærdssamfund
  • Udstedelse og administration af Pas og kørekort
  • Udstedelse og administration af MitID, digital fuldmagt og fritagelse fra digital post
  • Vedligeholdelse af kommunens folkeregister
  • Kommunens indsats mod socialt bedrageri
  • Ydelser til pensionister og visse førtidspensionister

Vores ambition er, at vores service altid er i øjenhøjde, professionel og løsningsorienteret.

Vi søger en faglig koordinator, som skal have hovedfokus på vores hovedomstilling og pladsanvisning. I vores hovedomstilling er vores primære opgave at varetage alle indgående opkald til kommunens hovednummer og herunder sikre, at borgerne altid får den bedste og mest helhedsorienterede hjælp og vejledning på tværs af kommunen. På Pladsanvisningen administrerer vi al børnepasning i kommunen. Pladsanvisningen visiterer til Dagtilbud og SFO, opkræver forældrebetaling, administrerer forældretilskud, bevilger og udbetaler diverse tilskud til private pasningsordninger. Vi forsøger altid at finde den bedst mulige løsning indenfor rammerne, og at være så fleksible som muligt overfor forældre og samarbejdspartnere

Om stillingen
Du skal være den spillende træner, som er en aktiv del af den daglige opgaveløsning på områderne, og samtidig sikrer høj faglig kvalitet i opgaveløsningen på tværs af teamet. Imens skal du drive udviklingen af opgaveløsningen, herunder digitalisere og optimere administrative processer samt sikre gode borgeroplevelser i mødet med kommunen.

Udover at være en del af den daglige drift i hovedomstillingen og på pladsanvisningen, vil du som faglige koordinator bl.a. have følgende opgaver:

  • Faglig sparring herunder sikre, at de juridiske rammer i sagsbehandlingen overholdes, og at vi finder de bedst mulige løsninger for borgerne.
  • Løbende optimering og digitalisering af arbejdsgange.
  • Fortolkning og formidling af relevant lovgivning, herunder implementering af ny lovgivning bl.a. i samarbejde med vores jurist.
  • Udarbejde analyser og statistikker
  • Udføre faglig og økonomisk ledelsestilsyn
  • Understøtte faglig udvikling og læring, herunder motivere dine kollegaer i dagligdagen.
  • Indgå i tæt samarbejde med afdelingens anden faglige koordinator og afdelingslederen om den generelle udvikling af hele borgerservice.

Du vil også løbende skulle drive udviklingsprojekter. Dine første projekter bliver:

  • I samarbejde med dine dygtige kollegaer på pladsanvisningen at gennemgå og optimere sagsgange på pladsanvisningen end-to-end. Dette både med fokus på nye teknologiske løsninger, effektive arbejdsgange, samt sikre den bedst mulige borgeroplevelse.
  • I tæt samarbejde med dine dygtige kollegaer i hovedomstillingen, at optimere den telefoniske service gennem hovedomstillingen. Dette med fokus på brug af teknologiske løsninger som fx funktionaliteter i vores telefonsystem og brug af voicebot. Samt med fokus på at skabe den bedste og mest helhedsorienterede borgeroplevelse i det telefoniske møde med kommunen.

I Borgerservice i Vesthimmerlands Kommune arbejder vi aktivt med borgerinddragelse. Herunder at borgerne altid føler sig set, hørt og inddraget. Dette gør vi bl.a. ved brug af forskningsresultater fra praksis og direkte input fra vores borgere. Du vil blive en aktiv del af dette i tæt samarbejde med kollegaer på tværs af hele Uddannelses- og arbejdsmarkedsafdelingen, som Borgerservice er en del af.

Din profil

Du motiveres af ovenstående opgaver og har erfaring og kompetencer, der matcher nedenstående fokuspunkter:

  • Er struktureret, kan holde overblik over deadlines og er dygtig til at følge projekter i mål.
  • Har erfaring med at håndtere mange forskellige interessenter og finde fælles løsninger.
  • Kan håndtere konflikter og forhindre at de opstår.
  • Har erfaring med at sætte dig ind i relevant lovgivning og implementere ny lovgivning.
  • Har en høj systemforståelse.
  • Er nysgerrig på nye teknologiske muligheder, og kan drive implementeringen af dem i den daglige drift fx Chat GPT og robotteknologi.
  • Motiveres af at procesoptimere, herunder eliminere ikke værdigskabende arbejdsgange og skabe brugervenlige løsninger.
  • Kan lide at arbejde med data, herunder analysere data kvalitativt og kvantitativt.
  • Er helhedsorienteret, og ser det som en selvfølge at løsninger skal fungere bedst muligt på tværs af en hel organisation.
  • Er velformuleret både mundtligt og skriftligt.
  • Har fokus på, at vi i vores sagsbehandling altid overholder gældende lovgivning og har en forståelse for, at vi som offentlig myndighed altid skal være de ordentlige.
  • Har modet til at tænke helt ud af boksen og udfordre ”vi plejer” – på tværs af organisationen.
  • Er en holdspiller og den gode kollega, som aktivt bidrager til det gode arbejdsmiljø, bl.a. med din løsningsorienterede tilgang til udfordringer.

Det er ikke en forudsætning for at søge denne stilling, at du har en specifik uddannelsesmæssige baggrund. Vigtigste er, at du har en uddannelse og erfaringer, der matcher ovenstående fokuspunkter.

Vi kan tilbyde

I Borgerservice i Vesthimmerlands kommune har vi:

  • En unik og udviklingsorienteret stilling, hvor du kan være med til at sætte dit præg på vores fremtidige opgaveløsning
  • En arbejdsplads med fokus på samarbejde, ordentlighed og udvikling
  • En organisation, hvor ledere og medarbejdere tør tage ansvar og gå nye veje
  • Engagerede kollegaer, som er klar til at hjælpe dig
  • Gode personaleforhold, såsom kantine, sundhedsordning og en velfungerende personaleforening
  • Flexible arbejdstider, samt mulighed for hjemmearbejde og 4 dages arbejdsuge.
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling og sparring
  • Et uformelt arbejdsmiljø med gode kollegaer og en afslappet omgangstone

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst

Yderligere oplysninger

Der vil i forbindelse med ansættelsen være 2 samtaler, hvor der til 2. samtale forventes af indgå en case. Der vil i forbindelse med ansættelsen også blive udarbejdet en personprofil. Denne udarbejdes i tidsrummet mellem de to samtaler.
Første samtale forventes afholdt d. 28. januar, anden samtale forventes afholdt d. 11. februar.

Tiltrædelse
Hurtigst muligt og senest 1. april 2026

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vesthimmerlands Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Uddannelses- og Arbejdsmarkedsafdelingen, Vestre Boulevard, 9600 Aars

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/c51c543a-6107-4687-a55f-93ae9c3a02cf

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet