Brænder du for at arbejde med tal, kvalitet og god service? Trives du med deadlines, høj aktivitet og spændende udfordringer - og med at skabe resultater i tæt samarbejde med engagerede kolleger? Så er det måske dig, vi søger!
Vi søger en dygtig og ansvarsbevidst lønsagsbehandler, der har flair for lønadministration og kan finde løsninger i til tider komplekse og udfordrende sager. Du bliver en del af Team Løn i afdelingen for Løn og Personale, som består af seks lønsagsbehandlere og to kontorelever. Teamet varetager alle opgaver relateret til lønadministration for de cirka 3.400 medarbejdere, som er ansat i Vesthimmerlands Kommune.
Du vil skulle yde support via telefon, mail og personlig kontakt til decentrale brugere, som primært er ledere og administrative medarbejdere. Det er derfor vigtigt, at du er serviceminded og løsningsorienteret.
Dine primære arbejdsopgaver- Lønsagsbehandling, datakvalificering og kontrol i lønsystemet Silkeborg Data.
- Rådgivning og vejledning om lønindplacering, overenskomster og arbejdstidsregler.
- Understøtte brugen af EG Optima, Planlægningsmodulet og MinLøn.
- Bidrage til optimering og udvikling af arbejdsgange og processer.
- Forholde dig nysgerrigt og læringsorienteret til daglig praksis.
- Håndtere hoc-opgaver, herunder håndtering af elektroniske personalesager og vejledninger.
- Uddannelse indenfor kontor og interesse for offentlig lønadministration.
- Erfaring med løn- og personaleadministration.
- Kendskab til offentlige overenskomster og arbejdstidsregler.
- Gode IT-kompetencer.
- Erfaring med Silkeborg Data; Personaleweb, Datawarehouse, Planlægningsmodulet og EG Optima.
- Stærke kommunikationsevner - både skriftligt og mundtligt.
- En arbejdsdag med spændende faglige udfordringer og udviklingsmuligheder.
- Ansvar og medindflydelse i løsning af aktuelle problemstillinger.
- Et velfungerende team med et stærkt kollegialt fællesskab og fokus på kvalitet i lønadministrationen.
- Et tværfagligt samarbejdsmiljø med kollegial sparring og videndeling.
- Fleksibel arbejdstid (flekstid) med mulighed for hjemmearbejde efter aftale med leder.
- Kantineordning, sundhedsordning og feriefond med sommerhusudlejning.
- Røgfri arbejdstid på alle kommunens matrikler.
- Gratis parkering ved Rådhuset.
Som ny kollega bliver du en del af Økonomi, Løn og Personale, hvor stillingen er forankret i Løn og Personale. Her indgår du i et tæt og velfungerende samarbejde med både dine teamkolleger og Team Personale, som tæller tre personalekonsulenter og en studentermedhjælper.
I afdelingen lægger vi vægt på faglig sparring, videndeling og en uformel omgangstone, hvor vi både hjælper hinanden i hverdagen og prioriterer det sociale samvær. Vi har et godt samarbejde på tværs af fagområder og nyder fx frokost sammen, markerer mærkedage og deltager i fællesarrangementer – formelle såvel som uformelle. Her er der plads til både fokus og fællesskab.
Vi sidder i et åbent storrumskontor med 18 pladser på Rådhuset i Aars, og er en del af en arbejdsplads med cirka 230 medarbejdere.
Løn- og ansættelsesvilkårTiltrædelse 1. september 2025 eller efter aftale. Stillingen er et barselsvikariat på 37 timer om ugen med en forventet varighed på 10-12 måneder.
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst med HK.
Samtaler forventes afholdt fredag den 15. august 2025 på Rådhuset i Aars.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte en af nedenstående kontaktpersoner - vær dog opmærksom på, at vi holder ferie forskudt i sommerperioden.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vesthimmerlands Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Løn og Personale, Vestre Boulevard, 9600 Aars
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/9b85ded9-235c-4b9f-9f90-95b47cfaab58