Juridisk barselsvikar søges til rådgivning i en dynamisk kommunal setting

dato

Ønsker du en spændende hverdag tæt på det politiske niveau, direktører og chefer i en ambitiøs kommune? Brænder du for at levere kompetent juridisk rådgivning, og er du skarp i fortolkning og formidling af bl.a. forvaltningsloven, offentlighedsloven og styrelsesloven? Så er du måske vores nye juridiske barselsvikar

Da en af vores jurister skal på barsel, søger vi en barselsvikar med start senest den 1. oktober 2025. Du bliver en del af et juridisk team på to jurister, som leverer sparring og rådgivning til fagforvaltningerne såvel som til den centrale stab, direktionen og byrådet.

Teamets jurister varetager rollen som primær juridisk kontaktperson for de enkelte fagforvaltninger, hvor du tiltænkes rollen som juridisk kontaktperson for Børne- og Arbejdsmarkedsforvaltningen. Den egentlige fordeling af forvaltninger vil finde sted på baggrund af erfaringer og kvalifikationer.

Arbejdsdagene- og opgaverne er af varierende karakter og omfatter alt fra rådgivning, fortolkning og formidling af lovstof og generel juridisk sagsbehandling til rådgivning om/håndtering af aktindsigter, habilitet, høringssvar og notater. Derudover kan der komme opgaver i relation til kommunens beboerklagenævn og huslejenævn.

👤 Vi forventer, at du:

  • gerne har erfaring med juridisk rådgivning og/eller sagsbehandling i en kommune, en styrelse og/eller et advokatkontor. Er du nyuddannet eller i starten af din karriere, modtager vi også meget gerne din ansøgning.
  • har en juridisk kandidatgrad (cand.jur).
  • er nysgerrig og klar på faglig udvikling.
  • fagligt interesserer dig for den kommunale styrelseslov, offentlighedsloven, forvaltningsloven samt kommunalfuldmagtsreglerne.
  • gerne har kendskab til arbejdet i en politisk ledet organisation.
  • er kommunikativ stærk i din formidling samt detaljeorienteret.
  • trives i en omskiftelig hverdag med mange forskelligartede opgaver og til tider korte deadlines.

🤝 Vi tilbyder:

  • personlige og faglige udfordringer.
  • engagerede og kompetente kolleger med et højt fagligt niveau.
  • en rummelig arbejdsplads med frihed under ansvar og høj grad af selvstændig tilrettelæggelse af opgaveløsningen.
  • mulighed for sparring i opgaveløsningen
  • en arbejdsplads i en mindre kommune præget af humor og en uformel omgangstone.
Afdelingen

Din ansættelse er i afdelingen Byrådssekretariatet, Kommunikation og Projekter, som er en del af den tværgående stab Politik, Strategi og IT. Vores kerneopgave er, at vi ”fremmer sikker drift og strategisk udvikling, så organisationen lykkes med de politiske og administrative visioner og mål.”

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen ønskes besat senest den 1. oktober 2025 og er begivenhedsbestemt (aktuelt cirka 12 måneder).

Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst. Stillingen er på 37 timer ugentligt, og vi tilbyder fleksibel arbejdstid (herunder mulighed for 4-dages arbejdsuge), kantine og sundhedsordning. Arbejdspladsen har desuden røgfri arbejdstid.

Yderligere information

Ansøgningsfrist: Den 10. august 2025
1. samtale: Den 18. august 2025
2. samtale: Den 25. august 2025

Du kan læse mere på vesthimmerland.dk/om-kommunen, hvor du blandt andet finder information om kommunens organisering, økonomi mv.

Hvis du har spørgsmål til stillingen og/eller ansættelsesprocessen, er du velkommen til at kontakte stabschef Mette Lærke Bräuner.

Har du faglige spørgsmål til opgaverne i stillingen, er du velkommen til at kontakte jurist Tina Kjær-Christensen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vesthimmerlands Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Byrådssekretariat, Kommunikation og Projekter, Vestre Boulevard, 9600 Aars

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/16a16dd7-f328-4318-be06-2af50ed516f1

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet